Pages

13 December 2011

Alternatif Facebook

Dah lama sangat tidak mengisikan sesuatu kedalam blog ini. Al maklum sibuk dan tidak berkesempatan untuk berkongsi atau “share” something kat sini. Macam facebook pun ada. Boleh share2..boleh komen2..Memandangkan aku merasakan facebook sekarang sudah agak tidak selamat untuk dijadikan medium untuk sesi ‘sharing’ dan meluahkan sesuatu yang terbuku. Maka terfikir sesuatu yang lain untuk menyampaikan isi hati yang kadang2 merasakan satu kepuasan bila dapat melepaskannya disini. Mungkin blog ini akan menjadi blog peribadi bagi aku. Terpulang kepada sesiapa yang terbaca atau yang ingin membacanya atau yang ingin mengomennya..Cuma ingin dinyatakan ia adalah blog peribadi dan tiada kaitan dengan sesiapapun.

Bezanya blog dengan facebook adalah kalau di FB sesiapa sahaja yang menjadi friend kita akan dapat membaca apa saja yang kita tuliskan di ruangan status apabila di share.So, ia lebih terbuka dan terlalu open to anyone on9 on FB...tapi di blog pula hanya orang yang membuka dan tahu url blog sahaja yang dapat membaca apa yang di sharekan.Jadi ia lebih privacy skit berbanding FB.

Untuk pengetahuan, aku juga memikirkan beberapa perubahan terhadap post di blog ni. Biasanya slalu kita membaca blog macam membaca karangan bahasa melayu tahun 5..agak panjang dan berjela-jela..Jadi untuk seterusnya aku akn cuba untuk post something yang tidak panjang tapi mungkin ada makna disebaliknya. Post macam kat ruangan share dalam FB tuu..pendek je kan..tapi ada makna jugak..cuba..cuba..sebab kalau pendek2 orang suka skit baca..then kalau berkesempatan aku akan masukkan video2 lagu yang ada maknanya skali..buat para pembaca blog aku..teruskan membaca dan mengomen..andai ada manfaat ambil lah kat sini..kalau2 rasa xleh nak komen kat post komen je lah kat ruangan chat tue yerr..semoga berjumpa lagi..see u next time..peacee..!!..long time no see..


No comments:

COPYRIGHT@HAK MILIK PURNAMANIZAM