Pages

04 August 2010

Dajjal




Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Bertemu Kehidupan.Mudah-mudahan kita dipertemukan oleh Allah dengan kehidupan kita yang sebenar agar kita tidak lagi teraba-raba mencari kehidupan di dunia yang penuh dengan penipuan ini.

Semakin hari semakin risau diri ini. Melihat kepada tanda-tanda dan amaran daripada Tuhan Rabbul Jalil tentang kebenaran akan hari kebangkitan yang telah dijanjikan. Tanda-tanda semakin jelas sama ada tanda yang kecil telah lama berlaku. Tanda yang besar makin jelas kelihatan.

Dajjal..satu petanda yang menunjukkan semakin dekatnya kiamat itu, hari yang pasti dan pasti semua manusia kena melalui nya..

Para pemuka kuffar danjahiliyyah semakin yakin dan berbangga akan kemunculan pemimpin mereka dajjal yang akan memimpin dunia ini.

Ini merupakan satu malapetaka dan bala buat orang mukmin apabila munculnya dajjal kerana akan banyak berlaku fitnah apabila munculnya makhluk ini. Tapi bagi pemuka kuffar mereka akan berbangga dan ia ibarat satu rezeki bagi mereka kerana ia akan membangkitkan semangat mereka menghancurkan agama Allah yang suci ini.

Entah lah..saya tidak mengetahui sama ada rakan-rakan saya, ahli keluarga saya, pensyarah saya, sahabat-sahabat saya, guru-guru saya, murid-murid saya sedar ataupun tidak akan perkara ini. ..sememangnya saya sayangkan mereka semua..ingin menyelamatkan mereka semua dan diri saya sebaik mungkin.anadaikata diri ini tidak kuat bagaimana hendak meyelamatkan manusia ini.

Terbaru dalam filem "Vahalla Rising" anjuran yahudi laknatullah telah menggambarkan cerita sebenar akan kemunculan dajjal sebagaimana yang disebut dalam hadith nabi..satu ketakutan apabila dajjal ini muncul kerana diri belum bersedia menghadapinya..



Sedih dengan masalah hidup yang kecil..bina kekuatan bersama mereka yang mahukan kekuatan. Bersama-sama dengan kepimpinan dan kumpulan yang dapat membantu di dunia dan diakhirat..

Sama-samalah membina kesedaran dan kefahaman..


No comments:

COPYRIGHT@HAK MILIK PURNAMANIZAM