Pages

19 January 2010

Tersenyum melihat syurga di depan mata...


Salam jihad sahabat.. Bersyukur pada Allah atas nikmat kehidupan yang diberikan... Ini bukannya gambar yang tipu atau yang telah di edit saudaraku. Ini satu bukti kepastian daripada Allah s.w.t kepada kita yang masih hidup. Saudara kita yang telah tersenyum saat kematiannya melihat keindahan kehidupan syurga di SANA yang kekal abadi..Mereka telah BERTEMU dengan KEHIDUPAN yang sebenar....


Firman Allah s.w.t :
"dan jangan sekali-kali kamu mengira bahawa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati, sebenarnya mereka itu hidup disisi Tuhannya mendapat rezeki.Mereka bergembira dengan kurniaan yang diberikan Allah s.w.t kepadanya dan bergirang hati terhadap orang yang masih tinggal di belakang yang belum menyusul mereka, bahawa tidak ada rasa takut pada mereka dan mereka tidak bersedih hati."

3:169-170

Sahabat dan saudaraku..lihatlah sendiri gamabr yang disertakan ini. Saya tidak ingin mengulas panjang, hanya ayat Al-Quran dan hadith nabi yang mampu disertakan sebagai penguat semangat untuk terus bergerak dijalan Allah seperti yang dinyatakan dalam ayat Al-Quran dia atas iaitu..

" orang yang masih tinggal di belakang yang belum menyusul mereka"

Terfikir bagaimana keadaan aku nanti.. Sabda nabi s.a.w : Menurut riwayat Ibnu Abbas r.a pula, yang dikeluarkan oleh Imam Ahmad, bahawa Raslullah SAW bersabda: "Tatkala kawan-kawanmu telah tewas di Uhud itu, maka roh mereka disimpan oleh Allah SWT di dalam rongga burung hijau. Terbang dan hinggap di sekitar sungai-sungai syurga, makan daripada buah-buahan dan hinggap pada ranting-ranting emas yang tergantung di bawah naungan 'arasy".





Sa'id bin Jubair berkata: Ketika mereka memasuki syurga dan menyaksikan kemuliaan yang disediakan untuk para syuhada, mereka berkata: Seandainya saudara-saudara kami yang masih hidup di dunia mengetahui kemuliaan yang kami saksikan ini, maka apabila ada peluang untuk berperang, nescaya mereka langsung menyambutnya dengan sendiri sehingga mereka mati syahid dan mendapatkan sebagaimana yang kami peroleh daripada kebaikan. Maka Rasulullah memberitahu mengenai keadaan mereka serta kemuliaan yang mereka terima. Dan Allah SWT memberitahu mereka: Sesungguhnya Aku telah menurunkan dan memberitahu Nabimu mengenai keadaan kamu dan apa yang kamu peroleh, maka bergembiralah atas itu.



Al-Maraghi berkata: Mereka diberi khabar gembira mengenai teman-teman mereka yang keluar berjihad dan terselamat bahawa mereka akan menyusul di belakangnya (mati syahid). Maksud ayat ini ialah mereka akan tetap hidup sesudah mereka, meskipun mereka mendahului teman-temannya. MasyaAllah sahabatku..terpancar ketenangan dan senyuman di wajah mereka yang syahid...Ya Allah golongkanlah kami dalam golongan syuhada..Aminn




As Syahid Syeikh Ahmad Yasin
(kenapa musuh Islam sangat takut pada orang ini..Padahal dia tidak mempunyai kekuatan fizikal untuk berperang dan melawan musuhnya..)


As Syahid Abdul Aziz Rantisi

p/s : mulia nya sahabatku orang yang mati syahid kerana mempertahankan agama Allah s.w.t..mahukah kita..???Bersediakah..?? Jom bersama menyusuli saudara kita yang sedang menunggu..

No comments:

COPYRIGHT@HAK MILIK PURNAMANIZAM